Ślub i wesele – jak się zabrać za organizację?
Moment zawarcia związku małżeńskiego to jeden z kluczowych etapów w życiu każdego. Nie jest to tylko przypieczętowanie wzajemnej miłości sakramentalnym „tak” czy złączenie się aktem prawnym w urzędzie stanu cywilnego. To także rozpoczęcie nowego rozdziału przy boku ukochanej osoby, dlatego też dawien dawno zrodził się obyczaj podkreślania wagi tego jakże istotnego wydarzenia przyjęciem weselnym. Kiedyś w organizację imprezy z prawdziwą pompą włączała się cała rodzina, znajomi a nawet sąsiedzi. Dzisiejsze realia wymagają zaś pieczołowitego dogrania licznych elementów, które pozwolą na przygotowanie eleganckiego i hucznego wesela już nie we własnym gospodarstwie ale w ekskluzywnym lokalu.


Ustalenie konkretów
Zanim jednak przystąpi się do poszukiwań wymarzonej sali weselnej, warto byłoby zaaranżować spotkanie głównych zainteresowanych, czyli przyszłej Pary Młodej wraz z ich rodzicami. W końcu zgodnie ze staropolską tradycją, to opiekunowie wyprawiają i często sponsorują wesele narzeczonych, zatem rozmowa obu stron w celu określenia szczegółów planowanego przyjęcia jest jak najbardziej potrzebna. Pozwoli to ustalić, jak imprezę widzą Młodzi, a jednocześnie jest to okazja do podziału obowiązków związanych z przygotowywaniem wesela. Co więcej, rozmowa na wspólne tematy pozwoli przełamać lody i nawiązać kontakt, co znacząco ułatwi zarówno organizację przyjęcia, jak również późniejsze relacje rodzinne. Na spotkaniu powinien zostać oszacowany wstępny budżet imprezy. Dobrze też, aby padła deklaracja od obu gospodarzy przyjęcia – ile środków pieniężnych są w stanie wydać na ten cel i kto za co zobowiązuje się zapłacić.
Ślub i wesele – organizacja krok po kroku


Kiedy rodziny znają się, przybliżona kwota wydatków jest określona i wiadomo, która ze stron co sfinansuje, warto przejść do działania. Koniecznie należy rozpocząć przygotowania od ustalenia dat ślubnych. W zależności od rodzaju zawieranego małżeństwa, warto odwiedzić parafię lub Urząd Stanu Cywilnego i zarezerwować odpowiadający nam termin. Dopiero kiedy dzień zaślubin będzie pewny, przystępujemy do realizacji opracowanej na rodzinnym spotkaniu strategii. Pierwszy punkt – wybór odpowiedniej sali. W tym przypadku jest niesamowicie szeroki wachlarz rozmaitych lokali gastronomicznych, więc będzie w czym wybierać. Oczywiście pomieszczenie na przyjęcie weselne powinno podobać się zwłaszcza przyszłym Nowożeńcom, którzy w tym dniu są zdecydowanie najważniejsi, ale warto też wziąć pod uwagę na przykład lokalizację obiektu, korkowe czy też wielkość udostępnianych sal. Wesele jest nie tylko dla nas, ale także dla towarzyszących nam gości, dlatego warto zorganizować je tak, by zgromadzeni czuli się komfortowo. Zabukowanie miejsca, w jakim odbędzie się nasza impreza to krok pierwszy. W następnej kolejności poszukujemy DJ-a lub orkiestrę, w zależności od preferencji, fotografa i kamerzystę. Usługodawców wyżej wspomnianych jest z reguły łatwiej znaleźć w danym terminie niż salę, dlatego zacznijmy najpierw od rezerwacji lokalu.


Nie na ostatni moment
Tak jak o konieczności odwiedzenia urzędu, rozmowie z proboszczem kościoła w którym nasz ślub ma się odbyć i zaklepaniu wybranej sali weselnej pamięta się zawsze, tak często zapomina się o odpowiednio wczesnym zadbaniu o parę drobniejszych kwestii takich jak na przykład wybór świadków czy zakup obrączek. Ustalenie, kto ma nam świadkować nie powinno być przypadkowym trafem, ale dokładnie przemyślaną decyzją. W końcu świadkowie to nasi ślubni pomocnicy, którzy nie tylko podpisują się na dokumentach, ale służą nam swoją radą i czynnie włączają się w przygotowanie naszego przyjęcia. Podobnie istotne jest nieodkładanie w czasie inwestycji w obrączki. Niekiedy pary wychodzą z założenia, że najistotniejsza jest sala weselna, kreacje czy lista gości, zaś obrączki można kupić w każdym momencie. Nic bardziej mylnego. Nie ma sposobności wejścia do salonu jubilerskiego, wyboru odpowiedniego modelu pierścionków i ich automatycznego zakupu. Obrączki u złotnika trzeba zamówić, gdyż w sklepie dostępne są tylko pojedyncze wzory. Tym bardziej wymaga czasu zdobycie gotowych obrączek, jeżeli zechcemy mieć na nich grawer. Oczywistym jest jednak, że większość ludzi, organizując ślub i wesele pierwszy raz w życiu, nie ma świadomości jak wiele drobiazgów trzeba wziąć pod uwagę. Dlatego w przypadku kompletnego zdezorientowania warto przemyśleć zatrudnienie profesjonalnego wedding plannera, czyli specjalisty od wyprawiania tego typu uroczystości.

Konsultanci ślubni

Ślub na Mauritiusie

Najpopularniejsze zabawy weselne

Inspiracje i porady

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami:

phonetel. 531 201 601

emaile-mail: kontakt@slubiweselle.pl

Znajdziesz nas również na:

facebookgoogle pluspinterest